Signed in as:
filler@godaddy.com
Signed in as:
filler@godaddy.com
BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER
Levarandør oppbevarer kunders personopplysninger som kreves for at vårt arbeid og oppgaver våre kunder gir oss skal kunne løses på best mulig måte. Levarandør har et kunderegister som inneholder kontaktinformasjon som e-post, telefonnummer og adresse slik at vi skal kunne kontakte kunde, og slik at vi vet hvor ev. kundebesøk skal gjøres. Kunderegisterets innhold er stort sett offentlig tilgjengelig informasjon som navn, adresse og telefon. Kunderegister holder også oversikt over tidligere kontakt, oppgaver og kundebesøk. Dette gjør at vi kan hjelpe kunder mer effektivt ved ev. ny kontakt med kunde, og jo mer vi vet på forhånd, jo raskere og mer effektivt kan vi hjelpe kunden. Annen informasjon som lagres i forbindelse med en jobb er filer, brukernavn, passord, produktnøkler og ev. annet som er relevant. Filer slettes ugjenkallelig 7 dager, etter utlevering av utstyr, eller etter avtalt tid. Kunde bes i den sammenheng sørge for at alle filer er på plass, og kontakte Levarandør ved ev. feil. Levarandør lagrer personinformasjon etter signert samtykke i fra kunde, eller annet samtykke ved f.eks. aktiv påmelding til nyhetsbrev, oppstart av abonnement eller opprettelse av kundeforhold. o.l. Levarandør lagrer ikke personnummer, kortnummer, kontonummer eller annen liknende informasjon. Levarandør innhenter i noen tilfeller informasjon i fra online kataloger for å få tak i f.eks. kundens telefon eller adresse. Levarandør kan utlevere informasjon til partnere og leverandører når det trengs for at tjenester kunden ønsker skal kunne settes opp, installeres eller opprettholdes. Levarandør kan i avtalte, spesifikke og spesielle tilfeller utlevere personinformasjon til Microsoft, Google, Jotta, Eset, regnskapsfører, Tripletex, Mailchimp, Ninite, Tresorit og andre underleverandører i den grad som kreves for å levere ihht avtale med Kunde. Levarandør utleverer ikke informasjon med mindre det er nødvendig for kundes bruk av tjenester. I tilfeller der kunde selv har delt informasjon med tjenesteleverandører, så er kunde selv ansvarlig for informasjonen. Det gjelder også om Levarandør bruker denne informasjonen videre i vårt arbeid som kunde ønsker utført. Levarandør bestreber å ha databehandleravtaler med alle våre partnere. En databehandleravtale gir oss som leverandør og deg som kunde trygghet på at dine data tas vare på også hos eksterne tjenesteleverandører. Internasjonale selskaper som får utlevert personinformasjon, inngår i det samme lovverket som EU bruker. Ved forespørsel kan kunde be Levarandør slette sine personlig data som er lagret hos Levarandør. Kunde kan be om innsyn, retting, sletting, dataportabilitet, kreve at omfanget begrenses og motsette seg lagring av visse typer informasjon. Kunde har rett til å klage til datatilsynet om behandlingen anses som å ikke følge regelverket. Regnskapsloven overstyrer ev. rett til å bli slettet og glemt. Det foreligger rutiner for å håndtere dette. Reklamasjon og garanti på utført arbeid kan bortfalle om kunde ønsker sletting av persondata.
TAUSHETSPLIKT
Leverandøren behandler all kundeinformasjon, datafiler, dokumenter, bilder og annet som er knyttet til kundes utstyr i full fortrolighet. Informasjon om kunder eller informasjon knyttet til kunde sin datamaskin vil ikke på noe tidspunkt bli delt med 3. part uten kundens samtykke med mindre det er inkriminerende informasjon, som krever umiddelbar anmeldelse. Dersom en gyldig rettskjennelse fra en norsk rett blir presentert vil Leverandøren levere brukerdata til norske myndigheter i henhold til norsk lov. Leverandøren vil varsle Kunden i de tilfeller hvor det er anledning til dette.
Åpningstider: Kontortid:
Man-Fre : 9 am – 7 pm Man-Fre : 9 am – 4 pm
Lør: 10 am – 4 pm Lør: 10 am – 4 pm
Søn: Stengt Søn: Stengt
©2023 by PC 113 AS. Hjelper deg når PC-en er i nød